GOED CONTACT MET OUDERS
Goede communicatie tussen BSO Jippie en ouder(s) is erg belangrijk voor het welzijn van de kinderen bij BSO Jippie. Tijdens het brengen en halen maken we als het even kan graag tijd om van u te horen wat uw kind thuis heeft meegemaakt en om u te vertellen hoe de dag bij BSO Jippie gegaan is. Ook via onze app kunnen we met ouders communiceren.
Ouder(s) krijgen de gelegenheid om de pedagogisch medewerkers goed te informeren over hun kind. De pedagogisch medewerker staat open voor hun opvattingen en we houden er rekening mee, voor zover mogelijk binnen het groepsverband van de BSO.
Informatieboekje en beleid
Ook een goede informatievoorziening van BSO Jippie naar de ouder(s) draagt in onze ogen bij aan het welzijn van de kinderen bij BSO Jippie. Daarvoor hebben wij niet alleen een speciale app maar ook een aantal praktische zaken in een informatieboekje opgenomen.
In ons informatieboekje kunt u lezen wat de belangrijkste afspraken zijn bij BSO Jippie: onze openingstijden, de activiteiten, wat te doen bij ziekte, ons voedingsbeleid etc. Het informatieboekje hoort bij het beleid van BSO Jippie.
Ons beleid en alle andere relevante documenten van BSO Jippie zijn in te zien in de map op de locatie van BSO Jippie in Gein, ook op deze website kunt u verschillende documenten downloaden.
GOED CONTACT MET OUDERS
Oudercommissie
Zoals eerder aangegeven vinden wij een goed contact met de ouder(s)/verzorger(s) heel belangrijk. We hechten veel belang aan de mening en ervaring van ouder(s). Wij zien de oudercommissie als een vertegenwoordiging van de ouder(s). De oudercommissie geeft ons advies over zaken als voeding, (spel)activiteiten, veiligheid en gezondheid.
In de map op BSO Jippie en op deze website van BSO Jippie kunt u informatie vinden over de oudercommissie. Mocht u belangstelling hebben om deel te nemen aan de oudercommissie dan kunt u contact opnemen met een medewerker van BSO Jippie of met de oudercommissie.
Tevredenheidsonderzoek
Wij willen heel graag weten van ouder(s) wat ze van BSO Jippie vinden. Om dit te weten te komen en goed te kunnen aansluiten bij wensen van ouder(s), sturen we u soms per e-mail met een verzoek om deel te nemen aan ons tevredenheidsonderzoek en vragen wij om uw ervaringen met ons te delen. Dit geeft ons de mogelijkheid om de opvang bij BSO Jippie waar nodig te verbeteren.
GOED CONTACT MET OUDERS
Klachtenregeling BSO Jippie
In het kader van de Wet kinderopvang heeft BSO Jippie een klachtenregeling opgesteld. Als u ontevreden bent over onze werkwijze, vinden wij het prettig als u eerst de betrokkene daarop aanspreekt. Als dat niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u een formele klacht indienen bij: klachten@bsojippie.nl
Wij zullen de klacht zorgvuldig onderzoeken en u op de hoogte houden van de voortgang van de behandeling ervan. U krijgt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zes weken na indiening van uw klacht schriftelijk antwoord op uw klacht. Wij delen u ons oordeel op de klacht mee, met redenen omkleed en noemen u de termijn waarbinnen eventuele maatregelen zullen worden ingevoerd.
Geschillencommissie
Mocht u het niet eens zijn met onze beslissing, dan kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie
Conform de Wet kinderopvang 1.57b zullen wij jaarlijks in het eerste kwartaal een overzicht maken van ingediende klachten van het jaar ervoor, indien van toepassing. U vindt daarin een overzicht van het soort klacht, het aantal klachten en de wijze van oplossen. Uiteraard zal dit overzicht geanonimiseerd zijn. Dit overzicht ligt ter inzage op onze locatie.